Hyresregler

Det viktigaste för oss är att ni trivs i våra lokaler. Därför är det viktigt att hålla sig till de förhållningsregler vi har för att gästen som kommer efter ska kunna ha en lika bra stund som ni haft.

Städning:

  • Stora salen: Borden torkas av med fuktig trasa. Golvet dammsugs och fläckar torkas av med fuktig trasa
  • Lilla salen: Samma som stora.
  • Foajé/Kapprum: Golvet dammsugs och tvättas.
  • Café: Borden torkas av med fuktig trasa. Golvet dammsugs och fläckar torkas av med fuktig trasa. Minikök rengörs noggrant.
  • Toaletter: Handfat och toalett rengörs, golv tvättas med härför avsedda medel. Kolla att papper finns på plats, annars finns det i arkivet i källaren.
  • Kök: Använda köksmaskiner (inkl diskmaskin) rengörs och matrester plockas bort. Kyl och frys stängs av om inget annat meddelas. Golvet dammsugs och och tvättas med utrustning som finns i köket. Kasta sopor och annat skräp i soptunnan utanför huset, övrigt på sopstation.Tex Högsäter. Soppåsar som ställs kvar bredvid soptunnan debiteras med kostnad 100 kr/säck.
  • Övrigt: Bänkar och bord återställes, även scenen, släck all belysning som ni tänt även vid entré ute. Strömbrytare finns i städskrubb vid entrén. Kolla att alla dörrar är låsta. Kolla även nödutgång och att alla ljus är släckta, kolla parkeringsytor så att de är städade från burkar och annat skräp. Om något går sönder eller tar slut vänligen meddela detta. Rör inga värmepumpar om möjligt, det finns bruksanvisningar om det skulle behövas.

För allas trevnad lämna lokalerna som ni själv önskar finna dom när ni skall hyra. Är så inte fallet tar vi ut en avgift om 2000 kr.

Tänk på att lokalerna ska besiktigas före/efter varje uthyrningstillfälle av uthyrningsansvarig.

Tack för att ni lever upp till våra förväntningar.